Toimitus- ja maksuehdot

Verkkokauppamme toimitusehdot
Voimassa 01.01.2015 alkaen

Yleistä verkkokaupasta
Verkkokaupan tuotteita myy toiminimi Valkoinen Lautturi (y-tunnus 2653285-7). Myymme tuotteita yksityishenkilöille Suomeen. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja postikulujen muutoksiin. Postikulut voit tarkistaa täältä.

Tilaaminen
Tuotteet tilataan internetin välityksellä osoitteesta www.valkoinenlautturi.fi ostoskorin kautta. Kaikki tilaukset vahvistetaan sähköpostilla, jossa ilmoitetaan tilauksen hinta, toimituskulut sekä tilatut tuotteet.

Tilausvahvistus
Lähetämme sähköpostitse tilausvahvistuksen.

Toimitusaika
Postitamme tuotteita jokaisena arkipäivänä. Normaalisti tilaus on sinulla 1-3 arkipäivän kuluessa. Tilauksesi lähtee meiltä eteenpäin pääsääntöisesti heti seuraavana arkipäivänä. Pyrimme aina nopeisiin toimituksiin. Poikkeavista toimitusajoista tiedotetaan. Kaikki tuotteet ovat verkkokaupan omassa varastossa ellei toisin ilmoiteta.

Toimitus- ja pakkauskulut (Posti, SmartPost, kirjeposti, Matkahuolto)
Toimituskulut sisältävät posti- ja pakkauskulut. Voit katsoa toimituskulut valittuasi ostoskorin maksu- ja toimitustavan. Toimitamme tilaukset pakettina postin noutopisteeseen, SmartPost pakettiautomaattiin, Matkahuollon pisteeseen tai kirjeenä suoraan postilaatikkoosi.

Vaihto- ja palautusehdot
Mikäli haluat vaihtaa tai palauttaa tuotteen, ota yhteyttä meihin: verkkokauppa.lautturi@gmail.com. Asiakkaalla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen 14 päivän vaihto- ja palautusoikeus. Palautusoikeus koskee käyttämättämiä ja myyntikelpoisia tuotteita. Liitä palautuksen mukaan seuraavat tiedot: asiakasnumerosi, nimesi, osoitteesi ja puhelinnumerosi, pankkitilinumerosi sekä kopio Valkoisen Lautturin tilausvahvistuksesta. Palautusosoite: Valkoinen Lautturi, Kettusentie 4 C, 40270 Palokka. Emme vastaanota palautuksia yli 14 vrk kuluttua toimituksesta. Kun palautus on hyväksytty, palautamme rahat tilille välittömästi palautuksen vastaanoton ja käsittelyn jälkeen.

Ongelmatilanteet kuljetuksissa sekä viallisten pakkausten osalta
Mikäli tuote on kadonnut kuljetuksen aikana, vioittunut tai asiakkaalle on toimitettu väärä tuote, tulee asiakkaan ilmoittaa virheestä välittömästi osoitteeseen verkkokauppa.lautturi@gmail.com.  Ilmoitus virheellisestä toimituksesta tai viallisesta tuotteesta on tehtävä 14 päivän sisällä tuotteen vastaanottamisesta. Jos paketti on vioittunut postissa, on tuotteesta tehtävä välittämästi reklamaatio postiin.

Valkoinen Lautturi käsittelee kaikki asiakastiedot täysin luottamuksellisesti
Valkoinen Lautturi sitoutuu olemaan luovuttamatta asiakastietoja kolmannelle osapuolelle.

Maksu pankkipainikkeilla
Checkout maksunvälityspalvelu välittää maksusi kauppiaalle. Käytössäsi on kaikkien pankkien maksupainikkeet. Checkout on sinulle turvallinen maksutapa. Palvelu on maksulaitoslain siirtymäsäännöksen nojalla merkitty Finanssivalvonnan ylläpitämään maksulaitosrekisteriin. Checkout on Checkout Finland Oy:n (y-tunnus 2196606-6) ylläpitämä palvelu.

Käytössä on myös Jousto, Collector ja SveaWebpay lasku- ja osamaksumahdollisuus.

Jousto Laskulla & Osamaksulla

Jousto Laskulla ja Osamaksulla on kotimainen palvelu, jolla rahoitat ostoksesi nopeasti ja turvallisesti. Jousto palvelu on tarkoitettu 20–75 vuotiaille suomalaisille yksityishenkilöille, jotka ovat hoitaneet raha-asiansa moitteettomasti. Voi maksaa Jousto Laskulla 20–1000 euron ja Jousto Osamaksulla 30–2000 euron ostoksia.

Laskun saat halutessasi myös sähköpostiin. Hakiessasi Joustoa tunnistaudut ensin millä tahansa suomalaisen pankin verkkopankkitunnuksilla ja tämän jälkeen täytät lomakkeelle tietosi. Päätöksen ja tiedon lainan myöntämisestä saat heti. Tämän jälkeen palaudut takaisin verkkokauppaan ja tilauksesi on käsitelty. 

Kun maksat Joustolla ja valitset maksutavaksi Jousto Laskun, saat maksuaikaa 14 vuorokautta. Ainoa kulu on laskutusmaksu 4,90 €. Joustolla voit maksaa myös erissä 1-12 kuukauden takaisinmaksuajalla. Tällöin laskutusmaksun 4,90 € /lasku. Lisäksi perimme avoinna olevasta lainasummasta 2,42 % kuukausikorkoa.

Joustolla maksaminen on erittäin turvallista. Maksutapahtuma ja tietojen välitys tapahtuu aina suojatussa yhteydessä. Lue lisää Joustosta osoitteessa www.Jousto.com.

Collector Lasku ja Osamaksu

Tarjoamme mahdollisuuden maksaa laskulla tai osamaksulla yhteistyössä Collector Credit AB:n kanssa.Kun asiakas valitsee maksutavaksi lasku- ja osamaksuvaihtoehdon, niin hän saa automaattisesti korotonta maksuaikaa seuraavan kuukauden viimeiseen päivään asti. Asiakas voi maksaa koko summan kerralla tai jakaa maksun pienempiin eriin. Laskut erääntyvät joka kuukauden viimeinen päivä, minkä johdosta asiakkaalla voi olla jopa 60 päivää aikaa maksaa laskunsa. Laskuun lisätään 2,95 euron laskutusmaksu.

Laskulla tai osamaksulla on mahdollista maksaa tuotteita 2000 eurolla ja takaisinmaksuaika on 48 kk. Nimellinen vuosikorko on 19,2 %.Laskun saadessaan asiakas voi valita osamaksun maksamalla kuukauden vähimmäissumman, joka ilmenee hänen laskustaan. Laskulla tai osamaksulla maksavan asiakkaan tulee olla vähintään 20-vuotias ja teemme luottotietojen tarkastuksen tilauksen yhteydessä. Myöhästyneistä maksuista ja maksamattomista laskuista veloitetaan 5 euron muistutusmaksu sekä korkoa 1,60 % kuukaudessa viivästyneeltä ajalta.

Valittuasi maksutavan kauppiaan tarjoamista vaihtoehdoista, maksutapahtuma siirtyy maksutavan järjestelmään. Hyväksyttyäsi maksun ja palattuasi verkkokauppaan, maksu kirjautuu välittömästi suoritetuksi kauppiaalle. Maksu suoritetaan Checkout Finland Oy:n hallinnoimalle tilille, josta se siirretään kauppiaalle.

SveaWebPay Lasku ja Osamaksu

SveaWebPay (myöhemmin Svea) tarjoaa asiakkaalle mahdollisuuden ostaa ostokset laskua vastaan 14 päivän maksuajalla. Kun asiakas valitsee vaihtoehdoksi ”maksa laskulla” luottotiedot tarkistetaan henkilötunnusta vastaan. Ostoksien toimitus tapahtuu osoitteeseen, joka löytyy väestörekisteristä. Maksuehto on 14 päivää. Viivästyskorko on 7 % + korkolain mukainen viitekorko. Maksuhuomautuksesta veloitamme 5 euroa. Ostajan tulee olla täyttänyt 18 vuotta.

Asiakkaalla on mahdollisuus muuttaa lasku tililuotoksi maksamalla laskulla mainittu minimierä. Ensimmäisen laskun takaa löytyy tililuoton tarkemmat luottoehdot. Tililuottoasiakkaana voi tehdä ostoksia tiliin Svean sopimusasiakkailta. Asiakas voi tehdä lisäostoksia aina, kun hänellä on luottorajaa jäljellä ja hän on maksanut ostokset osissa luottosopimuksen ehtojen mukaisesti.

Tililuoton voi maksaa milloin tahansa kokonaan pois ilman lisäkuluja. Mikäli asiakas haluaa hyödyntää tiliään sopimusaikana myös muihin ostoksiin ja luoton maksuaika on jo valittu maksimipituiseksi, tulee asiakkaan nostaa kuukausittaista lyhennyserää. Vastaavasti, mikäli maksuaikaa halutaan pidentää, voidaan pienentää kuukausittaista lyhennyserää.

SveaWebpay tarjoaa asiakkaalle mahdollisuuden maksaa ostokset osissa. Tämä on mahdollista, kun asiakas hyväksyy luotonmyöntökriteerit ja täyttää henkilötunnuksensa kassalla. Hän saa kotiinsa osamaksusopimuksen (2 kappaletta) joista tulee allekirjoittaa toinen ja palauttaa se Svealle. Samalla asiakas saa myös osamaksun tarkemmat ehdot, jotka hän allekirjoituksellaan hyväksyy.

Luottoajan asiakas voi valita itselleen parhaiten sopivaksi. Luotto tulee hoitaa sovitun ajan kuluessa. Se edellyttää, että asiakas maksaa vähintään sovitun summan kuukausittain. Luonnollisesti voidaan maksaa myös koko luoton pois kerralla ilman kuluja käyttämättömältä luottoajalta.

Mikäli maksut jäävät maksamatta, eikä Svea ole saanut yhteydenottoa maksun hoitamisesta, siirrämme saatavat perittäviksi kuluttajansuojalain ehtojen mukaisesti. Lisätietoja ehdoista ja palvelusta saa asiakaspalvelustamme. Lukekaa tarkemmat ehdot tästä. Lisätietoja etämyynnistä ja internetissä tapahtuvasta kaupankäynnistä saa kuluttajaviraston sivuilta www.kuluttajavirasto.fi tai tililuottosopimuksestamme, jonka löydätte www.sveawebpay.fi. Svea noudattaa myös henkilötietosuojalakia. Myös tästä löytyy lisätietoja kuluttajaviraston sivuilta. Luottoon liittyen voi aina ottaa yhteyttä Svean asiakaspalveluun numeroon 09 4242 3092 tai asiakasinfo@svea.fi